© Colourbox

Nedtrapning: Friske ben til næste motionsløb

Glemmer du at trappe træningen ned, inden du skal løbe motionsløb, risikerer du at stå med tunge stænger, når løbet skydes i gang. Læs vores guide og se, hvordan du forbereder dig optimalt.

30. august 2013 af Bjarke Kobberø

Kender du det, hvor du står ved startstregen inden et

motionsløb

og føler dig totalt flad, selvom du har trænet flittigt i lang tid op til?

Er svaret ja, er du ikke ene om det. Det er velkendt, at mange løbere glemmer at trappe ned, inden de skal løbe motionsløb. Nedtrapningen er dog afgørende for din præstation, og det er ligegyldigt, om du løber 5k eller marathon.

Trap ned 3 uger før For at kunne præstere optimalt til et motionsløb, skal nedtrapningen og restitutionen begynde helt op til tre uger før. Og udover at skære ned på kilometerne inkluderer det også fokus på hvile, søvn og kost.

Få guide til restitution og nedtrapning Log ind her og få den fulde guide til, hvordan du restituerer optimalt og trapper ned inden et løb. Gør du det, skaber du de bedste betingelser for, at du kan møde knivskarp op og løbe stærkere end nogensinde før.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: