© eskildebbesen.dk

Sådan holder Eskild Ebbesen sig i topform

Få de bedste tips fra Eskild Ebbesen, 3-dobbelt OLguldvinder i roning.

7. september 2010

Hvor tit træner du?

5-6 gange om ugen. Typisk fordelt på 3 løbeture, en enkelt gang roning, lidt mountainbike og styrketræning. Nogle gange bliver det ikke til så meget, hvis det ikke lige passer med familie og arbejde.

Hvad træner du frem mod?

Konkret træner jeg frem mod maraton i Odense til september, men jeg træner også, fordi jeg gerne vil holde mig i form, og fordi jeg synes, at det er sjovt.

Hvor hurtigt løber du 10 km?

10 km på 35 min. og 7 sekunder. 5 km på 17 min. og 6 sekunder.

Bedste træningsoplevelse?

De lange træningspas sammen med holdet, hvor det hele bare kører, og vi leverer en kanon præstation. På konkurrenceplan er det de store mesterskaber og især de 3 OL-guldmedaljer.

Dit bedste træningstip?

Find ud af, hvad der motiverer dig i træningen, og brug det. Selv har jeg brug for et stærkt konkurrenceelement og skal konstant udfordre mig selv. Men jeg har stor respekt for dem, der kan løbe en hyggetur i skoven uden ur og bare nyde det.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: