mand løber i sne

Sådan skal du træne i december

Her får du nogle effektive og korte træningspas, der holder dig i form vinteren over - også selvom du ikke har så meget tid til at træne.

2. november 2011

December kan være hård ved din form, sundhed og vægt. Julefrokoster, fede snacks og masser af alkohol frister, mens det er svært at få tid til at træne. Med lidt omtanke behøver julemåneden dog ikke blive den store formmæssige nedtur.

Selv om du er presset på tid, så undgå, at du ryger helt ud af træningsrytmen, ligesom når du holder længere ferier.

Går der 2-3 uger, hvor du overhovedet ikke får rørt dig, så har det stor betydning mentalt.

Det betyder måske ikke så meget for din fysiske form, men inde i hovedet føles det som om, du skal starte helt forfra med fx at gå i fitnesscenter, løbe, cykle eller andet og igen gøre det til en vane og til en del af din personlighed at være en type, der træner. Nøjes du med at skrue ned for træningen bevidst, så er du på en helt anden måde i kontrol med beslutningen, og det giver mening på et andet niveau.

Du har ikke tid til at følge dit normale, ugentlige træningsprogam i december måned. Derfor har du brug for et nødprogram, som effektivt holder dig i gang.

> Nødtræningsprogram til løberen > Nødtræningsprogram til dig der styrketræner > Nødtræningsprogram til cykelrytteren

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: