Hvad kan slidte knæ tåle?

Jeg har tidligere spillet fodbold og løbet, men mine slidte knæ har sat en stopper for begge dele. Hvordan holder jeg mig i form?

Der findes heldigvis masser af muligheder for at få en effektiv omgang træning på trods af dårlige knæ. Det gælder først og fremmest om at fjerne de hårde stød og hyppige retningsskift fra knæene – og samtidig få presset pulsen højt op.

En af de mest effektive motionsformer er rulleski. Her får du løbeturenes naturoplevelser og masser af frisk luft, mens du ruller skånsomt hen over asfalten.

Fordi du både bruger ben og arme til at skabe fremdrift, får du faktisk en endnu mere effektiv omgang træning af hele kroppen end ved at løbetræne.

Du skal regne med at bruge 5-7 ture på at få styr på bremse- og styreteknik og nogle måneder på at blive skrap til at skabe fremdrift. Herefter er du flyvende og kan for alvor give den gas. Herunder kan du se andre gode alternativer til løb.

8 skånsomme træningsformer Temperament, interesse, vilje og evne til at lære spiller alt sammen en rolle, når du vælger motion.

Teknik Træner primært
Rulleski Svær Styrke og kondition
Langrend Svær Styrke og kondition
Kettlebells Medium Styrke og kondition
Svømning Medium Kondition
Rulleskøjter Medium Kondition
Spinning Let Kondition
Cykling Let Kondition
Mountainbike Let Kondition

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: