Av for ... Baglårsskader er enhver løbers mareridt. © iStockphoto

Undgå fiberskade i baglåret

Se her, hvordan du undgår en af de mest hyppige løbeskader - fiberskader i baglåret.

12. december 2012

Du mærker et smæld i baglåret og ved med det samme, at den er gal - og at du er ude de næste tre uger. Fiberskaden i baglåret er en af de mest hyppige idrætsskader, og de fleste har prøvet det. Den gode nyhed er dog, at den er nem at forebygge. Se disse fire råd.

1. Varm op og løb stille og roligt de første minutter af alle dine løbeture.

2. Lav et par styrkeøvelser for baglåret hver anden dag.

3. Har du stramme baglårsmuskler, så udfør strækøvelsen bænkstræk. (kan findes i pdf'en herunder)

4. Baglårene skal have tid til at tilvænne sig ny eller øget belastning. Gå derfor aldrig amok i en ny og uvant træningsmetode. Byg gradvis formen og styrken op.

3 øvelser forebygger baglårsskader Log ind og download pdf'en herunder og få tre super øvelser mod fiberskader i baglåret. Se også, hvordan du tester din smidighed.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: