Teknik for begyndere - 1

Klassiske rulleski

Forrige Side 2 af 4 Næste
  • Aktiv Træning nr. 9, 2011

Mand på rulleski, Dobbeltstavtag, Høj format
Dobbelt stavtag
Du bruger udelukkende skistavene til at komme fremad, mens benene holdes parallelt og i ro. Ret din krop op mellem hvert nedslag, så du udnytter kraften fra samtlige af overkroppens muskler til at stage dig fremad. Dette er den hurtigste teknik til at komme fremad overhovedet.





Mand på rulleski, Dobbeltstavtag med fraspark, Høj format
Dobbelt stavtag med fraspark
Når du praktiserer stavtag med fraspark, skal du sætte stavene samtidig i underlaget, og efterfølgende laver du så et lige fraspark. Du foretager først frasparket med det ene ben og bagefter med det andet ben. Rytmen er, at du tager et stavtag mellem hver benbevægelse.





Mand på rulleski, Diagonalgang, Høj format
Diagonalgang
Diagonalgang udføres ved, at du bevæger både arme og ben diagonalt fremad. Altså venstre ben frem, når du fører højre arm frem, og modsat. Ligesom på langrendsski gælder det om at falde fremover i kroppen og sparke fra, når hoften er godt fremme over støvlen.

Forrige Side 2 af 4 Næste

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
Bliv klar til ski med 5 øvelser

Bliv klar til ski med 5 øvelser

Træningsprogram |

Skal du på skiferie? Så lav øvelserne ...

Se træningsprogram
Hvordan gør jeg mig klar til at løbe langrend?

Hvordan gør jeg mig klar til at løbe langrend?

Spørg os |

Jeg skal på skiferie og vil for første ...

Læs mere
Sådan træner du på rulleski

Sådan træner du på rulleski

Ski |

Rulleski er den nye træningsdille ...

Læs mere
Kortsving

Kortsving

Ski |

Her giver vi dig 4 grundlæggende ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Træn nu - og få en sjovere skiferie

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeTræn nu - og få en sjovere skiferie

Forberedelse |

Det er nu du skal i gang. Vi giver dig ...

Læs mere
Nyeste
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Træn nu - og få en sjovere skiferie

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeTræn nu - og få en sjovere skiferie

Forberedelse |

Det er nu du skal i gang. Vi giver dig ...

Læs mere
Bliv klar til ski med 5 øvelser

Bliv klar til ski med 5 øvelser

Træningsprogram |

Skal du på skiferie? Så lav øvelserne ...

Se træningsprogram
Hvor god træning er langrend?

Hvor god træning er langrend?

Spørg os |

Hvis vejret ellers er til det i denne ...

Læs mere
Få styr på svingene i dybsneen

Få styr på svingene i dybsneen

Ski |

Med rolige, rytmiske op-ned-bevægelser ...

Læs mere
Nem skiferie

Nem skiferie

Ski |

Drømmer du om en ski-weekend med ...

Læs mere
Hot chili con carne

Opskrift | Hot chili con carne

Cookie- og privatlivspolitik