© iStockphoto

Sov længe, eller snup en morfar

7. Sov længe, eller snup en morfarGlem alt om at presse træningen ind på bekostning af søvnen. Det er vigtigt, at du sørger for at komme i seng i rette tid, når træningsbelastningen skal tackles bedst muligt. Undersøgelser viser, at 8-9 timers søvn vil være en passende dosis for de fleste, der træner hårdt. Er det svært at realisere i løbet af natten, så se på muligheden for at snuppe en powernap i løbet af dagen. 15-30 minutters søvn midt på dagen kan være, præcis hvad kroppen behøver for at optimere sin formudvikling.

19. september 2012

7. Sov længe, eller snup en morfar

Glem alt om at presse træningen ind på bekostning af søvnen. Det er vigtigt, at du sørger for at komme i seng i rette tid, når træningsbelastningen skal tackles bedst muligt.

Undersøgelser viser, at 8-9 timers søvn vil være en passende dosis for de fleste, der træner hårdt. Er det svært at realisere i løbet af natten, så se på muligheden for at snuppe en powernap i løbet af dagen. 15-30 minutters søvn midt på dagen kan være, præcis hvad kroppen behøver for at optimere sin formudvikling.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: