Splejsen “Hmm ... hvornår mon de begynder at vokse?” © Pavel G.

Splejsen

Splejsen er flittig og styrketræner flere gange om ugen. Alligevel oplever han ikke de store fremskridt.

Kendetegn: En spinkel gut, som har trænet i lang tid og passer sin styrketræning mindst to gange om ugen. Men der sker absolut ingenting!! Det er, som om musklerne bare ikke vil blive større, selvom han både løfter jern og bæller litervis af proteinshakes.

På trods af de manglende resultater holder han pligtopfyldende fast i det program, han fik lagt for længe siden, i håb om at miraklet pludselig indtræffer. Er også en tryghedsnarkoman og har ikke rigtig lyst til at prøve kræfter med nye øvelser, som han ikke kender.

Faldgruber: Risikerer at miste motivationen, fordi han ikke kan se, at hans træning fører nogen vegne.

Et godt råd: Det er vigtigt at variere sit træningsprogram løbende og sørge for gradvist at øge vægtbelastningen, hvis man vil se fremskridt. Læs flere bud på, hvad der kan stå i vejen for dine resultater i fitnesscentret og få gode råd her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad irriterer dig mest i fitness-centeret?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: