Styrke

FordiMuskler, sener og led skal være varme, før kroppen udsættes for vægttræningens store belastning. Kredsløb og blodtryk skal også indstille sig på belastningen. TilgodeserDin evne til at præstere og løfte vægt på en teknisk rigtig måde. Det skyldes, at din koordinationsevne forbedres. Opvarmningen nedsætter også risikoen for skader. Tid10 min.IntensitetModerat intensitet, så du bliver forpustet og sveder, men dog ikke så høj, at du begynder at ophobe mælkesyre i musklerne.

28. september 2011

Fordi Muskler, sener og led skal være varme, før kroppen udsættes for vægttræningens store belastning. Kredsløb og blodtryk skal også indstille sig på belastningen.

Tilgodeser Din evne til at præstere og løfte vægt på en teknisk rigtig måde. Det skyldes, at din koordinationsevne forbedres. Opvarmningen nedsætter også risikoen for skader.

Tid 10 min.

Intensitet Moderat intensitet, så du bliver forpustet og sveder, men dog ikke så høj, at du begynder at ophobe mælkesyre i musklerne.

Bonus-tip Efter opvarmning med moderat intensitet kan øvelser for fx ben- og brystmusklerne udføres. Lav belastning er vigtig i opvarmningen.

Øvelsesbeskrivelse

  • Motionscykling i den første del af opvarmningen øger pulsen. Inddrag overkroppen med fx en crosstrainer. Læg roligt ud i crosstraineren for at undgå mælkesyre i musklerne.

  • Overgangen mellem opvarmning og styrketræning kan ske ved fx:

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: