3 træningsfejl, der gør, at dine biceps ikke bliver større

Hvis det går for langsomt med at opbygge store biceps, så kan det være fordi du laver disse tre almindelige fejl.

5. januar 2017 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Det tager tid at opbygge stor muskelmasse, men hvis du i din træning kommer til at begå disse tre fejl, så får du måske aldrig de store biceps, som du arbejder for. 

Du gør det let for dine biceps

Hvis man vil opnå større muskelmasse et bestemt sted, så skal denne del af kroppen arbejde hårdt og blive udfordret. Det vil sige, at hvis du lader andre muskelgrupper tage det største slæb, eksempelvis ved at svinge med vægtene eller læne dig bagover, så får du ikke det optimale ud af din hårde træning. Udfør istedet øvelserne korrekt, og lav færre af dem. 

Du glemmer den excentriske træning 

Den excentriske træning er, når musklen forlænges igen på en kontrolleret måde, og dette foregår når vægten føres tilbage til sin startposition. Denne del af øvelserne er ligeså vigtig som den koncentriske træning, og rent faktisk producerer musklerne mest kraft under den excentriske bevægelse. 

Du træner underarme og ryg først 

Sørg for at forme din træning sådan, at underarme og ryg ikke trænes på samme dag som dine biceps - eller endda dage lige efter hinanden. Det vil tage noget af intensiteten fra dine biceps-øvelser og gøre, at det vil tage længere tid at få større overarme. 

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: