© Valling.com

Derfor skal du træne med TRX remme

I bund og grund er det blot en lang rem med 2 håndtag på, men på trods af enkelheden giver TRX-systemet dig uhyre effektiv styrketræning, som tager fat i alle muskler.

31. august 2012

Samtlige øvelser med TRX remme foregår med din egen kropsvægt som eneste belastning. Ved at justere, hvor højt remmene hænger, og dermed hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til ‘at veje mere’, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere.

Det betyder, at du bliver tilpas udfordret, uanset om du har årelang træningserfaring eller lige har besluttet dig for at komme i form.

5 fede detaljer ved TRX remme

  1. Grebene kan bruges på en stribe forskellige måder. Du kan holde om skumgummidelen eller køre enten vristen eller hælen ind i løkkerne.

  2. I et snuptag kan de 2 greb samles til én sammensmeltet enhed. Det udvider øvelsesrepertoiret yderligere, især med rotationsøvelser, der får godt fat i kropskernen.

  3. Du kan lynjustere remmenes længde ved blot at flytte en krog ét hak længere op.

  4. De anvendte materialer er ekstremt slidstærke og tåler masser af tæsk. Selv efter et år ude i haven er skumgummigrebet intakt.

  5. Løkken er stor nok til at nå rundt om de mest solide bjælker og kan samtidig tilpasses selv de tyndeste rør. Dermed er det altid muligt at finde et solidt og brugbart ankerpunkt.

>> Få 4 benhårde TRX-øvelser her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: