© Colourbox

Dine vægte er for lette

Derfor vokser musklerne ikke: Hvis du træner i din garage med 2 5-kg-håndvægte, har du valgt den forkerte værktøjskasse. Sådan får du større muskler:Træningsbelastningen er den mest udslagsgivende faktor i styrketræningen. Træner du med for lette vægte, stimulerer du ikke dine muskler til at vokse. Der skal tunge vægte til. Træn med så tunge vægte, at de kun tillader dig at udføre mellem 6 og 12 repetitioner, inden du må holde en kort pause. Det kaldes dit 6-12 RM (repetition maximum).

Derfor vokser musklerne ikke:

Hvis du træner i din garage med 2 5-kg-håndvægte, har du valgt den forkerte værktøjskasse.

Sådan får du større muskler:

Træningsbelastningen er den mest udslagsgivende faktor i styrketræningen. Træner du med for lette vægte, stimulerer du ikke dine muskler til at vokse. Der skal tunge vægte til. Træn med så tunge vægte, at de kun tillader dig at udføre mellem 6 og 12 repetitioner, inden du må holde en kort pause. Det kaldes dit 6-12 RM (repetition maximum).

Efterhånden som du kommer i bedre form, skal dit RM stige, så du formår at løfte tungere og tungere vægte. I den forbindelse er det en god idé at føre træningsdagbog, hvori du noterer, hvor mange kilo du har på under de forskellige øvelser

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: