Cookie- og privatlivspolitik

Husk:

Sænk skuldrene, så de ikke presses op til ørerne.

Dips på stol

Træn bagsiden af overarmene, brystet og skuldrene med denne styrketrænings-øvelse.

  • Af Jacob Søndergaard
  • Aktiv Træning nr. 9, 2010

Øvelse C2 - Dips på stol


Du træner:

Bagsiden af overarmene, brystet og skuldrene.

Startposition:

Test din bevægelighed i skuldrene, før du laver øvelsen. Udfør en dip i luften, og læg mærke til, hvor langt du kan komme. Gå ikke længere ned, når du begynder at træne rigtigt. Stil 2 stole med din skulderbreddes afstand mellem stoleryggene. Løft dig op i strakte arme med benene bøjet op under dig.

Tempo:

4 sek. (2 sek. ned, 2 sek. op)

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk dig ned til det punkt, som du fandt under ovennævnte test. Herefter strækker du armene og stemmer dig op til startpositionen igen.

Udfør øvelsen så mange gange, som du kan, og gå tilbage til øvelse C1 uden at holde pause. Først efter endnu et sæt af C1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause.

Mere om samme emne

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

Test |

Hvor mange armbøjninger kan du tage? ...

Til testen
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Spis mad der fjerner mavefedt

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeSpis mad der fjerner mavefedt

Sixpack-kur |

Der findes madvarer, som får din krop ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Bliv stærk - Del 1

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeBliv stærk - Del 1

Styrketræningsprogram |

Ved hjælp af din kropsvægt og de rette ...

Læs mere
10 typiske fejl koster dig muskler

10 typiske fejl koster dig muskler

Muskler |

Styrketræner du flittigt, men savner ...

Små ændringer giver dig store muskler
3 bud på udendørs styrketræning

3 bud på udendørs styrketræning

Styrketræning |

Der er masser af muligheder for at ...

Læs mere
Nyeste
Push-ups

Push-ups

Styrketræningsøvelser |

Glem alt om spildtid og besværligt ...

Læs mere
Sit-ups

Sit-ups

Styrketræningsøvelser |

Glem alt om spildtid og besværligt ...

Læs mere
Walking lunges

Walking lunges

Styrketræningsøvelser |

Glem alt om spildtid og besværligt ...

Læs mere
Ryghævninger

Ryghævninger

Styrketræningsøvelser |

Glem alt om spildtid og besværligt ...

Læs mere
Ryghævninger

Ryghævninger

Styrketræningsøvelser |

Glem alt om spildtid og besværligt ...

Læs mere
Hot chili con carne

Opskrift | Hot chili con carne