© Colourbox

Du træner for lidt

Derfor vokser musklerne ikke: Det er ikke nok at udføre 1 sæt af hver øvelse, hvis muskelmasse er målet. Kun i det tilfælde, hvor du træner den samme muskel 4-5 gange om ugen, kan dette forsvares. Sådan får du større muskler: Der skal relativt store træningsmængder til for at få muskelvækst. Hvis du træner hele kroppen igennem 3 gange om ugen, bør du lave 3-6 sæt pr. muskelgruppe. Det kan fx være 2 forskellige øvelser, der rammer overarmene – hvor du laver 2-3 sæt af hver øvelse.

Derfor vokser musklerne ikke:

Det er ikke nok at udføre 1 sæt af hver øvelse, hvis muskelmasse er målet. Kun i det tilfælde, hvor du træner den samme muskel 4-5 gange om ugen, kan dette forsvares.

Sådan får du større muskler:

Der skal relativt store træningsmængder til for at få muskelvækst. Hvis du træner hele kroppen igennem 3 gange om ugen, bør du lave 3-6 sæt pr. muskelgruppe. Det kan fx være 2 forskellige øvelser, der rammer overarmene – hvor du laver 2-3 sæt af hver øvelse.

Hvis du derimod benytter et splitprogram, hvor du fx mandag og torsdag træner ben, ryg og biceps, mens du tirsdag og fredag træner bryst, skuldre og triceps, bør du lave 6-12 sæt pr. muskelgruppe.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: