Ferietræning: 6 øvelser, du kan lave på hotelværelset

Hold formen ved lige i ferien - helt uden udstyr.

27. juni 2017 af Jesper U. Larsen

Skal du på ferie et sted uden fitnessfaciliteter, eller vil du bare ikke bruge for meget af din ferie på træning, så kan du nemt vedligeholde formen med et kort og effektivt træningspas på hotelværelset.

For der findes masser af gode øvelser, som hverken kræver udstyr eller plads. Her har vi samlet 6 af vores favoritter, der kommer hele kroppen rundt.

Bulgarian split squat

Smæk den ene fod op på hotelsengen bag dig og squat. Denne effektive øvelse træner både lår og baller, og du udfordrer samtidig din balance og koordination. Se den her.

Decline push-up

Push-ups træner primært brystmusklerne, men også skuldre, arme og mavemusklerne får en god gang træning. En af de lidt hårde varianter er den her, hvor du har fødderne oppe på sengen eller stolen bag dig. Se den her.

Inverted row

Er der et nogenlunde solidt bord på dit hotelværelse, så bør du have denne øvelse for øvre ryg og arme på programmet. Ned under bordet og træk dig selv op. Se den her.

Mountain climbers

Her får du på én og samme tid trænet dine mavemuskler, skuldre og til dels dine arme. Hvis du sætter farten godt op, får du også pulsen i vejret. Se den her.

Dips

På hotelværelset kan du lave denne triceps-øvelse med hænderne på sengekanten. Se den her.

Burpees

Vil du træne mange muskler på én gang og samtidig banke pulsen op, så er burpees en af de kropsvægtsøvelser, du skal kende. Her skal du både lave push-ups og hoppe. Se den her

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: