© Colourbox

Her er de bedste skulder øvelser

Amerikanske forskere har fundet frem til de to bedste skulder øvelser.

21. januar 2015

Hvordan træner du bedst dine skuldre? American Council on Exercise har fundet svaret ved at teste 10 populære øvelser for skulderens deltamuskel, der har en forreste og bagerste del samt et midterstykke.

Det viser sig, at du ved at benytte skulderpres med håndvægte og øvelsen 45-graders incline row træner de tre muskeldele optimalt. Men du kan altså ikke nøjes med den ene af øvelserne.

DE TO BEDSTE SKULDER ØVELSER

  • Skulderpres med håndvægte er mest effektiv til den forreste del af deltamusklen. Hold et par håndvægte ved skuldrene. Spænd musklerne i ben, baller og core og pres håndvægtene op over hovedet. (Se en video med denne øvelse nedenfor)
  • 45-graders incline row er mest effektiv til den bagerste og midterste del af deltamusklen. Indstil en bænk til 45 graders hældning. Sæt dig med brystet ind mod ryglænet. Hold en vægt i hver hånd. Løft så håndvægtene vinkelret ud fra kroppen og op i skulderhøjde. Hold positionen kort.

Source #ACE.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: