© Istock

Hvordan træner jeg med TRX?

Jeg overvejer at købe TRX-remme til udetræning til sommer. Kan I hjælpe mig med nogle gode øvelser?

Der findes et hav af gode øvelser for hele kroppen med TRX. Med remmene kan du gøre kendte kropsvægtsøvelser endnu mere udfordrende. Prøv fx at lave dine push-ups med fødderne i TRX’ens greb. Eller prøv den lidt mere avancerede atomic push-up, som vi viser herunder. Den træner stort set hele kroppen på én gang.

Når du køber remmene, følger der en guide med øvelser og programmer med. De store fitnesskæder har også fået TRX på programmet, så snup evt. nogle timer på hold for at fintune teknikken.

TRX-træning: Få 4 benhårde TRX-øvelser her!

ATOMIC PUSH-UP: TRX’ens greb hænger 25-30 cm over jorden. Du har placeret en vrist i hvert greb og ligger med samlede fødder. Gør dig stiv som et bræt, så du ligger helt lige. Start med at lave en klassisk armbøjning. Så snart du har strakt armene helt ud igen, skyder du bagdelen i vejret og trækker knæene op mod brystet. Stræk benene ud igen, så du kommer tilbage til startpositionen.

>> Få 4 benhårde TRX-øvelser her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: