Kickstart din styrketræning efter ferien

5 tips, der får dig tilbage i den gode træningsrytme.

8. august 2017 af Jesper U. Larsen

Ferien er slut, og det er tid til at komme op i gear igen – også i fitnesscenteret. Kniber det med motivationen, så er her 5 tips til at komme i gang:

1. Sæt dig et nyt mål

Efter ferien er det oplagt at sætte sig et nyt mål, fremfor bare at falde tilbage i den gamle trummerum. Overvej, hvad du helt konkret vil opnå med din træning de næste måneder. Når du har fundet frem til et mål, der motiverer dig, så læg en nøje plan for, hvordan du kommer derhen. Få evt. en personlig træner til at hjælpe dig.

2. Find en makker

En træningsmakker kan både løfte træningsglæden og gøre det nærmest umuligt at pjække.

3. Ryst posen

Har du svært ved at komme i gang igen, fordi du ganske enkelt keder dig i centeret, så overvej, hvad du egentlig har lyst til. Måske skal du bare have fokus på at variere din styrketræning, eller måske skal du prøve en helt anden træningsform.

4. Sænk barren

Virker et langt træningspas helt uoverskueligt en dag, så aftal med dig selv, at du SKAL ned i centeret, men at du godt må nøjes med at fx at lave squat. Som oftest får du lyst til at træne mere, når du først er i gang. Og ender du faktisk med kun at lave den ene øvelse, så har du trods alt trænet mere, end hvis du var blevet hjemme.

5. Følg fremgangen 

Før træningsdagbog, så du løbende kan følge din udvikling og sikre, at du er på rette vej. Det motiverer dig til at fortsætte det gode arbejde. Tag også gerne billeder af din krop med jævne mellemrum, så du se, at musklerne bliver større, taljen slankere, eller hvad der nu er dit mål.

Vil du gerne vide mere om træning, skader, sundhed, motivation og meget mere, så tegn et abonnement på Aktiv Træning lige HER. I magasinet får du al den nyeste viden om træning og inspiration til at leve et sundere og mere aktivt liv.  

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: