Træn hvor som helst Med træningsremme kan du træne hvor som helst. Det kræver blot en dør, et træ eller en pæl at ankre dine remme fast i.Får dine egne trænings- remme + 2 nr. af Aktiv Træning for 49,95 + porto

Få sixpack med træningsremme

Med træningsremme kan du nemt og effektivt træne hele kroppen – eller fx arme og mave. Her få du tre benhårde øvelser, der bl.a. trimmer din sixpack.

Med træningsremme får du genial træning af hele kroppen. Det eneste, du har brug for, er dine træningsremme, en dør, et træ eller andet at ankre dem fast til – og så din egen kropsvægt. Så er du klar.

Vi du i gang med træninsgremme? Tjek vores tilbud her, hvor du får 2 nr. af Aktiv Træning + et sæt SC træninsgremme + hæfte med flere effektive øvelser

Her får du tre øvelser, der er målrettet din sixpack. Maveøvelserne trimmer selve sixpacken. Og træning af lårene, kroppens største muskler, sætter gang i din forbrænding, så din sixpack træder flottere frem.

Du skal lave 3 x 10 gentagelser af øvelserne. Du regulerer øvelsernes sværhedsgrad ved at læne dig mere eller mindre bagover/forover. Står du næsten lodret, er øvelsen forholdsvis let, mens den bliver betydelig hårdere, hvis du læner dig mere forover eller bagover. Kan du lave mere end 15 gentagelser, bør du øge sværhedsgraden ved at læne dig mere fremover eller bagover. God teknik tæller mest. 8 teknisk korrekte gentagelser giver dig større muskelvækst og mere fedtforbrænding end 15 gentagelser med dårlig teknik.

### Mave og skuldre

Sådan gør du: Lad træningsremmens greb hænge 25-30 cm over jorden. Placér en fod i hvert greb, og saml fødderne. Spænd op i maven, så du gør dig stiv som et bræt og danner en lige linje fra skuldre til hæle. Skyd bagdelen i vejret, og træk begge knæ op mod brystet – som under en mavebøjning. Stræk herefter benene ud igen, så du kommer tilbage til startpositionen.


### Lår og baller

Sådan gør du: Fat håndtagene med overhåndsgreb. Stil dig ca. 1,5 meter fra remmenes ankerpunkt. Løft højre ben, så kun venstre ben bruges til at stemme dig op igen. Stræk armene, mens du læner dig bagud. Mens du sænker bagdelen ned mod gulvet, skal hælen blive i jorden. Kom så langt ned som muligt, og pres dig så op til startpositionen igen. Husk, at benet skal lave hovedparten af arbejdet – træk kun lige akkurat nok i armene til at komme op. Skift ben, når du bliver træt. Bliv ved, så længe du kan.


### Bryst og mave

Sådan gør du: Stå lænet godt forover med strakte ben og cirka din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Stræk armene frem foran skuldrene. Spænd op i mavemusklerne, så kroppen er lige. Sænk dig nu ned mod gulvet ved at bøje i albuerne. På vej ned fører du albuerne væk fra kroppen, så du primært bruger brystmusklerne. Stop, når dine albuer danner en 90-gradersvinkel, og stræk så armene igen.


Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: