Sixpack på 6 uger TRÆNING | Rolig motion som fx raske gåture er en del af sixpack-planen. © iStock

Rolig motion forbrænder mavefedt

Skal din sixpack kunne ses, skal fedtet, der dækker den, først væk. Her er rolig motion som fx raske gåture perfekt. Se hvorfor 2 ugentlige gåture er en del af Altiv Trænings sixpack-kur.

Har du for meget fedt på kroppen, gælder det først og fremmest om at komme i gang med noget motion, der sluger en masse kalorier. Et af de allerbedste redskaber er en rask spadseretur. Du forbrænder en masse kalorier, får motioneret på en skånsom måde, der er blid ved knæene og slipper for besværet med at skifte til træningstøj og skulle bade efter motionen.

Prøv at passe mindst to traveture ind i ugeprogrammet. Det kan være fra morgenstunden, i frokostpausen, efter fyraften eller som alternativ til TV-hyggen. Du vælger selv tidspunktet, men giv det lige en tanke, hvornår det er mest realistisk at få gennemført motionen. Rigtig mange mennesker har størst succes med at motionere fra morgenstunden, inden dagligdagens malstrøm af pligter river dem med sig.

Start med en halv times rask gang et par gange om ugen. Efterhånden som formen bliver bedre, kan du gradvist øge varigheden, indtil du kommer op på at gå 45-60 minutter.

Rolig motion forbrænder fedt Årsagen til at gå-turene virker så fortrinligt er, at selvom du forbrænder en masse kalorier, er intensiteten nede i et leje, hvor kulhydratforbrændingen er lav, og fedtforbrændingen i top. Undersøgelser viser, at det er meget lettere at tøjle appetitten, når kulhydratdepoterne spares. Derfor harmonerer rask gang og anden lavintens motion helt fortrinligt med en kaloriefattig diæt.

Plejer du at cykle på arbejde, og bruger du sammenlagt 2x30 minutter på cykelturene, kan den tohjulede motion afløse sixpack-kurens gåture.

Hent din sixpack-træningsplan her:

...

Aktiv Træning anbefaler: Vil du have mere ud af din træning og skabe synlige resultater? I FORM Kostdagbog hjælper dig med at holde styr på din kost og balancen mellem protein, kulhydrater og fedt. Log din træning, og lad os guide dig til det rette kalorieindtag! Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: