Husk: Vær obs på ret ryg. Lad ikke vægtene trække dig forover eller få dig til at krumme ryg. © Valling.com

Alternate bent-over row

VIDEO: Alternate bent-over row træner ryg og coremuskler.

15. april 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: Ryg og coremuskler.

Startposition: Stå foroverbøjet med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Hold en håndvægt i hver hånd – start med den ene vægt i strakt arm og den anden trukket op til dit nederste ribben. Sørg for at bøje let i knæ og hofte.

Bevægelsen: Træk den strakte arms vægt op til kroppen, mens du sænker den anden vægt ned mod gulvet. Lad så armene køre op og ned.

Tempo: Begyndere skal køre kontrolleret. Øvede må gerne sætte godt med tempo på (se, hvad videoen viser).

Antal: Begynder: 3 x 10-12 med hver arm Øvet: 4 x 9-10 med hver arm

Læs mere om øvelsen Bent-over row-versionen her kræver mere af dine mavemuskler end den klassiske udgave af bent-over row, hvor du med begge hænder trækker noget op til kroppen. Øvelsen giver styrke i coremusklerne og vil hjælpe dig med at få en bedre holdning.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: