Husk Lad ikke håndvægten trække dig skæv, så du roterer i overkroppen.

Alternating bent over row

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Ryg og arme

Startposition:

Bøj i hoften, og stil dig foroverbøjet med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Hold vægtene frem foran knæene.

Bevægelsen:

Træk højre håndvægt op til maven, og stræk samtidig venstre arm ned mod gulvet.

Træk nu venstre håndvægt op til maven, og sænk imens den højre. Kør på den måde op og ned 10-12 gange med hver arm.

Tempo:

Sænk og løft vægtene i roligt tempo.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Front squat.

Om øvelsen

Øvelsen alternating bent over row kan afhjælpe ondt i ryggen efter en lang dag på kontoret. At kunne stabilisere lænd og mave, mens armene skiftevis løfter og sænker håndvægtene, er et stort skridt på vejen til en stærk og sund ryg. Bevægelsen ligner den, man laver, hvis man trækker et langt tov ind. Træner hele ryggen, arme og mave.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: