Tænk på Kroppen skal være helt lige. Prøv at lægge et kosteskaft på ryggen - det skal kunne hvile på ryg og baller under hele øvelsen.

Armbøjninger

VIDEO:Få trænet hele kroppen blandt andet med denne effektive bryst- og armøvelse.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse C2 - Armbøjninger


Du træner:

Bryst og arme.

Startposition:

Læg dig på gulvet i den klassiske armbøjningsstilling med kroppen strakt helt ud. Placér hænderne lidt længere ude end dine skuldre.

Tempo:

Sænk roligt kroppen ned mod gulvet. Brug gerne 3 sekunder på at komme helt ned. Stræk så armene med en kraftfuld bevægelse.

Bevægelsen:

Sænk brystkassen helt ned til gulvet, og stræk så armene igen.

Hold 2 minutters pause, når du har udført så mange gentagelser, som du er i stand til. Gå herefter tilbage til Øvelse C1 .

Træningsskolen, del 5: STÆRKE BEN

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærke ben, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver dine ben ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke ben Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: