Husk: Pres hagen ind mod brystet, knyt hænderne, og pres armene ind mod kroppen.

Atomic sit-up

VIDEO: Atomic sit-up træner maven.

13. november 2013 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Maven.

Startposition:

Lig på ryggen på gulvet med strakte ben. Læg dine knyttede næver på brystet, og pres hagen ind mod bryst og hænder.

Bevægelsen:

I en glidende bevægelse sætter du dig hurtigt op og trækker samtidig knæene op mod brystet. Grib fat om ankler eller skinneben. Slip så, og læg dig ned igen.

Tempo:

Så hurtigt du kan.

Antal:

Begynder: 3 x 6-10 Øvet: 3 x 10-20

Læs mere om øvelsen Denne virkelig eksplosive mavebøjning skal laves i et højt tempo. 100 sit-ups på fire minutter lyder en af fitnessverdenens rekorder på! Presser du hagen ind mod brystet og lægger hænderne øverst på dit bryst, presses din lænd i gulvet, og så bliver mavebøjningen særdeles rygvenlig.

Gå videre til Inverted row

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 5

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: