Læs også

Dødløft

Husk Bøj ikke i nakken, men træk i stedet hagen ind til brystet.

Back squat

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

26. oktober 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse A2 - Back squat


Du træner:

Lår, baller, mave og lænd.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Læg en vægtstang på den øverste del af ryggen. Træk hagen tilbage, skyd brystkassen opad, ret ryggen, og se lige frem.

Tempo:

05:00 sek. 3 sek. ned, 2 sek. op

Bevægelsen:

Bøj i hofte og knæ samtidig, og sæt dig, så dybt du kan. Sørg for, at dine hæle bliver i gulvet, og at knæene peger i samme retning som dine fødder. Hold ryggen ret hele tiden. Stræk benene, og kom tilbage til startpositionen.

Udfør øvelsen 6-10 gange, og gå så tilbage til Øvelse A1 uden pause. Først efter endnu 1 sæt af A1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause på 2 minutter.

Træningsskolen, del 5: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: