Backburn

VIDEO: Backburn træner ryg, lænd og baller.

22. januar 2014 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Ryg, lænd og baller.

Startposition:

Læg dig på maven med strakte arme og et par lette vægtskiver i hænderne. Pres tæerne i gulvet, og spænd i ballerne. Armene skal pege skråt fremad og tommelfingrene vende, så skiverne står lodret. Løft brystet fri af gulvet.

Bevægelse 1:

Bøj i albuerne, og pres dem bagud.

Bevægelse 2:

Spred armene ud til siden – mens du stadig løfter brystet op fra gulvet – og pres dine skulderblade sammen.

Bevægelse 3:

Før til sidst armene ned langs siden, og sænk overkroppen ned til gulvet. Det var én gentagelse.

Tempo:

Roligt. En gentagelse skal tage cirka 10-12 sekunder.

Antal:

Begynder: 3 x 8-10 gentagelser Øvet: 4 x 10-15 gentagelser

Læs mere om øvelsen Backburn er en rygøvelse fra den onde ende af skalaen. Efter få gentagelser vil du faktisk føle, at rygmusklerne brænder. Øvelsen træner styrke og udholdenhed i lænd og baller samt alle de små muskler, der koordinerer og stabiliserer skuldrene.

Gå videre til Biceps curl

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 1

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: