Læs også

Bent-over rows

Husk Træk ikke skuldrene op til ørerne, men hold dem sænket under hele øvelsen.

Bent over lateral raises

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

26. oktober 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse C1 - Bent over lateral raises


Du træner:

Skuldre og øvre ryg.

Startposition:

Stå foroverbøjet med en håndvægt i hver hånd, hovedet i forlængelse af rygsøjlen og et naturligt lændesvaj. Lad der være cirka din hoftebreddes afstand mellem fødderne.

Tempo:

03:00 sek. 1 sek. op, 2 sek. ned

Bevægelsen:

Løft håndvægtene op til vandret ved at trække albuerne godt tilbage og samtidig rotere udad i skuldrene. Herefter sænker du vægtene med strakte arme, indtil du er tilbage til startpositionen.

Når du har udført 10-15 gentagelser, går du videre til Øvelse C2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 5: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: