Læs også

Bent-over rows

Tænk på Hold ryggen lige hele tiden.

Bent over laterals

VIDEO: Træn dine rygmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse B2 - Bent over laterals


Du træner:

Skuldre og øvre ryg.

Startposition:

Sid på en stol med en håndvægt i hver hånd. Læn overkroppen så langt fremover som muligt, uden at det går ud over dit naturlige lændesvaj. Bøj let i albuerne.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned. 1 gentagelse skal tage cirka 4 sekunder.

Bevægelsen:

Løft vægtene op – gerne helt op, så de flugter med dine skuldre. Sænk dem herefter ned til startpositionen igen.

Hold 2 minutters pause, når du har udført 8-15 gentagelser. Gå herefter tilbage til Øvelse B1 .

Træningsskolen, del 4: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 4: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: