Husk Læn dig ikke kun let forover, men kom ned i 45 grader, så ryggen udfordres.

Bent over row

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Ryg og arme

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Bøj let i knæene, og buk dig forover. Hold håndvægtene i strakte arme ned foran kroppen.

Bevægelsen:

Bøj i hoften, og skyd den bagud. Nu er du nede i den position, som du skal stå i hele tiden, mens armene arbejder.

Træk vægtene op til maven, og sænk dem langsomt ned mod gulvet igen, indtil armene er helt strakte.

Tempo:

Hurtigt op, så 1 sekunds pause i toppositionen, og brug så 2 sekunder på langsomt at sænke.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Om øvelsen

Bent over row er en funktionel øvelse, der træner den store rygmuskel, musklerne i øvre ryg samt bagsiden af skuldrene og armene. Lændemusklerne arbejder statisk – det vil sige, at de er spændt op i den fastfrosne position – og det giver dig en bedre kropsholdning og en stærkere lænd.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: