Læs også

Floor flyes

Tænk på Albuerne skal ikke helt op at flugte med skuldrene, men næsten.

Bred floorpress

Øg din styrke i armene med denne effektive øvelse.

16. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C2 - Extended extension

Du træner:

Bryst, overarme og skuldre.

Startposition:

Lig på ryggen med en håndvægt i hver hånd. Vend hænderne, så dine tommelfingre peger ind mod hinanden. Placér albuerne bredt – altså langt væk fra kroppen – dog uden at albuerne kommer helt op at ligge på en lige linje med skuldrene.

Bevægelsen:

Pres håndvægtene op i strakte arme, og sænk dem derefter langsomt ned til gulvet. Stop bevægelsen, når dine albuer rammer gulvet.

Tempo:

04:00 sek. 1 sek. op, 3 sek. Ned

Udfør øvelsen 5-10 gange, og gå tilbage til øvelse C1 uden at holde pause.

Først efter endnu et sæt af C1 kan du tage en pause.

Træningsskolen 2 , del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen 2, del 1: Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: