Læs også

Renegade rows - Sådan træner du overkroppen

Renegade rows

Tænk på Stå med cirka 45-graders vinkel i overkroppen og ret ryg.

Bred foroverbøjet roning

VIDEO: Træn dine rygmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A1 - Bred foroverbøjet roning


Du træner:

Den lange rygmuskel, den øvre del af ryggen, skuldrene og overarmene.

Startposition:

Stå foroverbøjet med en håndvægt i hver hånd, bøjede knæ og hovedet i naturlig forlængelse af kroppen.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned. 1 gentagelse tager cirka 5 sekunder at gennemføre.

Bevægelsen:

Træk albuerne så langt ud til siden og bagud, som du kan. Ryggen forbliver hele tiden i sin foroverbøjede stilling. Sænk herefter håndvægtene ned til gulvet – i samme bløde bue, som da du trak dem opad og udad.

Gå videre til Øvelse A2 uden at holde pause, når du har lavet 6-10 gentagelser med hver arm

Træningsskolen, del 4: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 4: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: