Læs også

Lunges

Husk Undgå at læne dig forover. Forsøg at holde overkroppen oprejst hele tiden.

Bulgarian split squat

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Lår og baller

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og vægtene ned langs kroppen.

Bevægelsen:

Placér din bagerste fod på en stol eller skammel og dit forreste ben markant langt foran stolen. Hold håndvægtene ned langs siden. Ret ryggen, og kig fremad.

Bøj dit forreste ben, indtil baglåret er parallelt med gulvet. Hold overkroppen så oprejst som muligt. Pres derefter med dit forreste ben, så du kommer op at stå igen. Husk at strække knæet helt ud.

Tempo:

Roligt. Brug 3-4 sekunder på at komme ned og op.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Hip thrust.

Om øvelsen

Hvis du ser bulgarian split squat i fitnesscenteret, er det desværre oftest kvinder og ikke mænd, der laver den. Desværre, fordi øvelsen ikke kun træner ballemusklerne, men også giver dig effektiv træning af lårets forside. Jo højere en genstand du placerer foden på, jo større smidighed fordrer øvelsen, så vær ikke for ambitiøs i starten.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: