Husk: Træk skulderbladene ind mod hinanden, når du er oppe.

Cobra T

VIDEO: Cobra T træner lænd og øvre ryg.

Du træner:

Lænd og øvre ryg.

Startposition:

Lig på maven med armene ud til siden og tommelfingrene strittende op mod loftet. Pres tæerne i gulvet og spænd i ballemusklerne.

Bevægelsen:

Løft brystet fri fra gulvet og hold samtidig armene højt op mod loftet.

Tempo:

1 sekund op, bliv oppe i 4-5 sekunder, 1 sekund ned.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Hvis du har været med fra øvelsesseriens start, kender du allerede cobraen, som findes i et hav af varianter. Denne gang skal du lave et T med armene, mens du løfter brystet fri af gulvet. Cobra T styrker musklerne i lænd, baller og øverste del af ryggen og omkring skulderleddet. Med andre ord alle de muskler, som stillesiddende arbejde forsømmer, så vi får en dårlig og usund holdning i overkroppen.

Gå videre til T push-up

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 3

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: