Læs også

Bent-over row

Husk: Træk skulderbladene sammen, mens overkroppen er løftet fri af gulvet.

Cobra W

VIDEO: Cobra W træner lænd og skuldre.

Du træner:

Lænd og skuldre.

Startposition:

Lig på maven med overarmene ud til siden og 90-graders vinkel i albuerne. Pres tæerne i gulvet og spænd i ballerne.

Bevægelsen:

Løft brystet fri af gulv og træk albuerne bagud, mens du hænger deroppe. Sænk så roligt kroppen ned til gulvet igen.

Tempo:

1 sekund op, hold stillingen i 4-5 sekunder, 1 sekund ned.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Rygøvelsen cobra W er en ægte PC-øvelse. Den rammer plet i et område, hvor de fleste mennesker er svage, fordi de sidder for meget foran hjemme-PC’en eller arbejdscomputeren. Ud over musklerne i baller og lænd træner du også skuldrenes stabiliserende muskler og den øverste del af ryggen. Cobraen styrker også de muskler, som giver dig en rank og sund holdning, så du ikke falder mere og mere sammen i dagens løb.

Gå videre til Push-up

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 2

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: