Husk Også når du har løftet dig op, skal armene ligge i kl. 10- og kl. 2-positionen.

Cobra Y

VIDEO: Cobra Y træner lænd og ryg.

Du træner:

Lænd og ryg.

Startposition:

Læg dig på gulvet med armene strakt skråt frem foran kroppen. Forestil dig, at dine arme er viserne på et ur – placér armene, så den ene rammer klokken 10 og den anden klokken 2. Sørg for, at dine tommelfingre peger op mod loftet.

Bevægelsen:

Pres tæerne i gulvet, og spænd i ballerne. Løft brystet og armene så højt op fra gulvet, som du kan.

Tempo:

1 sek. op, bliv oppe i 4-5 sek., 1. sek. ned.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Øvelsen med det sigende navn cobra Y er den perfekte øvelse til alle, der sidder mange timer foran en computer. Du skal nemlig prøve at imitere en kobraslange, der skal op fra jorden for at hugge tænderne i sit bytte. Her får du trænet lænd, baller og den øverste del af ryggen. Øvelsen styrker alle de muskler, der kan give dig en sund og rank kropsholdning – og så virker den skadesforebyggende hos alle, der bruger skuldrene i deres sport.

Gå videre til Planken

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: