© Valling.com

Curl and push press

VIDEO: Curl and push press træner mavemuskler, overarme, skuldre og ben.

Du træner: Mavemuskler, overarme, skuldre og ben.

Startposition: Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Kig lige frem. Lad håndvægtene hænge i armene ned langs siden af kroppen.

Bevægelse 1: Løft først håndvægtene op til skuldrene.

Bevægelse 2: Lav herefter et lille bøj i knæene og stræk så ben og hofte eksplosivt, mens du presser håndvægtene op i strakte arme over hovedet.

Bevægelse 3: For at komme tilbage til start sænker du først vægtene til skulderhøjde og strækker derefter armene ud – ned langs kroppen.

Tempo: Eksplosivt op, kontrolleret ned.

Antal: Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 7-8

Læs mere om øvelsen Curl and push press-øvelsen har sine rødder i olympisk vægtløftning og lærer dig at overføre kraft fra benene til overkroppen. Desuden får mavemusklerne, overarmene, skuldrene og benene en god omgang træning. Hvis du en dag kun har få minutter til rådighed til at styrketræne, så snup et par sæt af denne effektive helkropsøvelse.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: