Husk Tag ikke fat bag nakken for på den måde at trække hovedet frem. Lav gerne øvelsen på et blødt gulvtæppe eller et ligge-underlag.

Curl-up

Startposition:Lig på ryggen med bøjede ben og fødderne i spænd under fx en ribbe eller lignende. Pres din lænd i gulvet. Stræk armene foran kroppen eller fold dem henover brystet. Bevægelse:Sæt dig. Fokusér på, at det er mavemusklerne, der trækker dig op – ikke noget med at kaste dig fremad eller "trække dig op med armene". Læg dig herefter roligt ned igen. Lad dig ikke falde passivt ned på gulvet igen – hold i stedet igen på vejen ned, så musklen også trænes i denne fase.

Startposition: Lig på ryggen med bøjede ben og fødderne i spænd under fx en ribbe eller lignende. Pres din lænd i gulvet. Stræk armene foran kroppen eller fold dem henover brystet.

Bevægelse: Sæt dig. Fokusér på, at det er mavemusklerne, der trækker dig op – ikke noget med at kaste dig fremad eller "trække dig op med armene". Læg dig herefter roligt ned igen. Lad dig ikke falde passivt ned på gulvet igen – hold i stedet igen på vejen ned, så musklen også trænes i denne fase.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: