Den bedste bicepsøvelse, du ikke laver

Boost din bicepstræning med et simpelt tvist.

13. juni 2017 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen

Biceps curl er en populær og klassisk øvelse for overarmene, men den findes i masser af effektive udgaver, så du kan med fordel have flere varianter på dit repertoire. Med nogle simple justeringer kan du udfordre musklen på nye måder og få større udbytte af din træning.

Hvis du drømmer om et par velvoksne ”guns”, så er en-arms curl med kabel en suveræn øvelse. Ved at bruge kabelmaskinen starter trækket på musklen før, end når du bruger frie vægte, og du får en jævn belastning gennem hele øvelsen.

Samtidig hviler armen på ryggen af en træningsbænk, så du isolerer bicepsmusklen. Resultatet er en øvelse, hvor du virkelig kan få ’pump’ på biceps og udmatte muskulaturen.  

Sådan laver du øvelsen 

1) Stil dig med front mod kabelmaskinen. Stå let foroverbøjet med D-håndtaget i den ene hånd og armen hvilende på ryglænet af en træningsbænk i næsten lodret position. Benene skal være let spredte.

2) Træk 
nu håndtaget op til skulderen, således at albuen bøjes helt. Vend derefter roligt tilbage til startpositionen. 

I et kommende nummer af magasinet Aktiv Træning guider vi til de 10 bedste øvelser, du kan lave i kabelmaskinen. Lige nu får du 3 numre for kun 89 kr. Se tilbuddet her

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: