Sådan bliver du hurtigere
Hip Thrust

Hip thrust aktiverer baglår, baller og rygstrækkerne helt enormt.

Denne øvelse gør dig hurtigere

Hip Thrust er ikke blandt de mest udbredte styrkeøvelser i fitnesscenteret, men den er bestemt værd at have på programmet...

28. september 2016

Styrkeøvelsen hip thrust vinder på flere parametre over den mere kendte og populære front squat. Ifølge et nyt studie gælder det ikke mindst, hvis du vil træne evnen til at skyde fremad som en formel 1-racer.

Forskerne sammenlignede effekten af et 6 uger langt hip thrust-program med et tilsvarende front squat-program. Begge øvelser gav større styrke, men på nogle parametre gav hip thrust bedre resultater. Bl.a. oplevede deltagerne, der lavede hip thrust, en signifikant forbedring af tiderne på 10 og 20 m sprint.

Hip thrust aktiverer baglår, baller og rygstrækkerne helt enormt.

Sådan laver du hip thrust

1. Sid på gulvet med bøjede ben og skuldrene op ad siden på en flad bænk, som står solidt fast. Hav en vægtstang liggende hen over hoften. Hold fast i stangen med hænderne.

2. Løft hoften, så kroppen danner en vandret linje fra skulder til knæ. Spænd hårdt i ballerne, og hold positionen i 2-3 sekunder. Sænk hoften igen.

Source #JSCR

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: