© Valling.com

Diagonale push-ups og spiderman push-ups

Disse to øvelser træner primært bryst og arme.

16. november 2015 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen.

Hård: Diagonale push-ups

Sådan gør du: 1. Læg dig på gulvet i strakte arme. Placér den højre hånd lidt foran skulderen og den venstre lidt bagude. Spænd i maven og ballerne, og sørg for, at du danner en lige linje fra dine fødder og hele vejen op til nakken.

2. Bøj i albuerne, og sænk kroppen ned mod gulvet, så du næsten kommer ned at røre med brystet. Stræk armene igen. Skift armenes position, så den venstre kommer lidt fremad og den højre tilbage, inden du tager næste gentagelse.

Hårdere: Spiderman push-ups

Stil dig i udgangsposition til en diagonal push-up. Nu sænker du kroppen, samtidig med at du bøjer venstre ben og fører det udad og op mod albuen. Når du igen presser dig op i strakte arme, fører du samtidig benet tilbage til startpositionen. Skift armenes position, så den højre kommer lidt tilbage, og før højre ben op til albuen ved næste gentagelse.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: