Tænk på Armen føres skråt ud til siden.

Diagonalløft

VIDEO: Træn dine rygmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C2 - Diagonalløft


Du træner:

Især skuldrene.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Overkroppen skal være foroverbøjet i cirka 45 grader, og du holder en så let vægtskive i venstre hånd, at du kan løfte den 16-18 gange. Støt din balance ved at lægge højre hånd på en stoleryg.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned. 1 gentagelse skal tage cirka 4 sekunder.

Bevægelsen:

Sænk skulderbladet, og løft vægten i en skrå bevægelse opad og udad, hvorefter du sænker den ned igen med en skrå bevægelse.

Hold 2 minutters pause, når du har udført 16-18 gentagelser med hver arm. Gå herefter tilbage til Øvelse C1.

Træningsskolen, del 4: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 4: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: