Læs også

Renegade rows - Sådan træner du overkroppen

Renegade rows

Husk Bøj ikke nakken for at kigge op, når du strækker armene. Din næse skal pege ned mod gulvet. Træk også skuldrene væk fra ørerne.

Divebombers

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Øvelse 5: Divebombers


Du træner:

Skuldre, arme samt de skrå og lige mavemuskler.

Startposition:

Stå i en slags omvendt V, hvor du hviler på hænder og fødder. Placér hænderne lidt længere væk fra hinanden end din skulderbredde.

Bevægelsen:

Lad dig glide forover, mens du bøjer i albuerne og fører brystet så tæt på gulvet som muligt, dog uden at røre det.

Stræk derefter albuerne, så du svajer i lænden. Samtidig presser du skuldrene væk fra ørerne og skyder brystet frem. For at komme retur til startpositionen skal du først tilbage til step 2. Herfra skyder du bagdelen opad og presser dig væk fra gulvet.

Tempo:

Roligt. Brug 3-4 sek. hver vej.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: