Husk

Hold vægtene tæt ind mod skinnebenene. Dine skuldre skal hele tiden være foran vægtene.

Dødløft

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

  • Aktiv Træning nr. 1, 2013

Du træner:

Lænd og lår

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og håndvægtene i strakte arme.

Bevægelsen:

Bøj i hoften, og sænk vægtene ned foran lårene. Bøj først i knæene, når vægtene er nede omkring knæene.

Stop, når vægtene er midt på skinnebenet, eller du ikke kan komme længere ned uden at bøje i lænden. Stræk så benene – og hold overkroppen i samme vinkel, indtil vægtene er forbi knæene. Rejs så overkroppen, indtil du er tilbage til start.

Tempo:

Brug 2-4 sekunder på at sænke vægtene. Ret dig hurtigere op.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Split squat.

Om øvelsen

Hvis du kun havde tid til at lave én øvelse, ville dødløfts-øvelsen være dit bedste valg. Det mest funktionelle, du kan træne, er at løfte noget tungt fra gulvet. Og det er præcis, hvad man gør i dødløft. Når teknikken er på plads, og du kan løfte tungt i dødløft, gavner øvelsen også din kondition, fordi pulsen drives i vejret af alle de muskler, der kommer på arbejde. Dødløft træner for- og bagside af låret, ballemusklerne, lænd, grebstyrken i hænderne, de lige og de skrå mavemuskler samt store og små muskler i øvre ryg og skuldrene.

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
Jump squat

Jump squat

Styrketræningsøvelser |

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne ...

Læs mere
Cobra + Burpee up

Cobra + Burpee up

Styrketræningsøvelser |

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne ...

Læs mere
Burpees

Burpees

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Mavebøjning med vægtskive

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeMavebøjning med vægtskive

Styrketræningsøvelser |

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne ...

Læs mere
Roll-out

Roll-out

Styrketræningsøvelser |

Roll-out træner din mave - hårdt med godt.

Læs mere
Nyeste
Burpees

Burpees

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
Box jump

Box jump

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
Box jump

Box jump

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
Push-ups

Push-ups

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
Lunges

Lunges

Styrketræningsøvelser |

Med vores styrkeskole er der ingen ...

Læs mere
Hot chili con carne

Opskrift | Hot chili con carne

Cookie- og privatlivspolitik