Læs også

D Pallof press

Dødløft - A1

[image:7566 size=141x196]Redskab: En vægtstang.Du træner: Hele kroppen, men særligt lænden og dine baglår. Sådan gør du: Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Læg vægtstangen, så den rører dine skinneben. Bøj i hofte og knæ, og tag et bredt greb om vægtstangen. Hold ryggen ret, albuerne strakte og bagdelen skudt langt bagud. [image:7567 size=141x196]Rejs dig op ved at strække knæene og hoften samtidig. Kom helt op at stå med strakte ben og rank overkrop. Sænk så vægtstangen tilbage til startpositionen.

© Jakob Helbig

Redskab: En vægtstang.

Du træner: Hele kroppen, men særligt lænden og dine baglår.

Sådan gør du: Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Læg vægtstangen, så den rører dine skinneben. Bøj i hofte og knæ, og tag et bredt greb om vægtstangen. Hold ryggen ret, albuerne strakte og bagdelen skudt langt bagud.

© Jakob Helbig

Rejs dig op ved at strække knæene og hoften samtidig. Kom helt op at stå med strakte ben og rank overkrop. Sænk så vægtstangen tilbage til startpositionen.

Antal: Udfør et sted mellem 6 og 10 løft. Gå derefter videre til A2 uden at holde pause.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: