Husk: Dine skuldre må ikke være bag ved vægtene, når vægtene nærmer sig gulvet.

Dødløft - styrketræning med håndvægte

VIDEO: Dødløft træner ben, baller, mave og øvre ryg.

Du træner: Ben, baller, mave og øvre ryg.

Startposition: Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne, ret ryg og kig lige frem. Hold håndvægtene i strakte arme ned foran kroppen.

Bevægelsen: Bøj i hoften, pres bagdelen bagud og sænk vægtene ned langs benene. Først når vægtene kommer forbi knæene, bøjer du i knæene og fortsætter bevægelsen, indtil vægtene er midt på skinnebenene. Ret dig herefter op igen.

Tempo: Kontrolleret.

Antal: Begynder: 3 x 8-10 Øvet: 4 x 7-8

Læs mere om øvelsen Hvis squat er styrkeøvelsernes konge, er dødløft kronprinsen. Der findes næppe noget mere funktionelt end at blive god til at løfte tunge ting op fra gulvet. Dødløft træner ben, baller, mave og øvre ryg. Det er en af de øvelser, der kan øge din styrke og muskelmasse mest – og effekten viser sig sågar på din overkrop.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: