Husk Grib i gulvet med fingrene. Det gør dig stærkere.

Elevated push-up

VIDEO: Elevated push-up træner brystmuskler og overarme.

Du træner:

Bryst, overarme, skuldre og mave.

Startposition:

Læg dig på gulvet med hænderne lige under skuldrene. Placér fødderne på en lav skammel eller fx sofaen. Spænd op i kroppen, og hold den lige – som et bræt.

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk kroppen ned mod gulvet, indtil hovedet næsten rører underlaget. Stræk så armene igen.

Tempo:

Brug 2 sekunder på roligt at sænke dig ned. Stræk så hurtigt armene igen.

Antal:

Begynder: 3 x 5-8 Øvet: 3 x 8-15

Læs mere om øvelsen Armbøjninger med fødderne løftet træner bryst, overarme, skuldre og mave. Når fødderne er løftet, træner du i højere grad den øvre del af brystet og endnu mere skuldrene, end du gør under den klassiske push-up. Du bærer også en større del af din kropsvægt – derfor er øvelsen væsentlig hårdere. Hvor hård øvelsen skal være, kan du selv regulere. Jo højere fødderne løftes, desto mere krævende bliver din træning.

Gå videre til RKC-planken

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 4

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: