Læs også

Renegade rows - Sådan træner du overkroppen

Renegade rows

Tænk på Stå med let bøjede knæ og helt ret ryg.

En-arms karateroning

VIDEO: Træn dine rygmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C1 - En-arms karateroning


Du træner:

Den brede rygmuskel, overarmene og skuldrene.

Startposition:

Stå foroverbøjet med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Hold en håndvægt i venstre arm, der er strakt ned mod gulvet. Din højre hånd har du trukket op til maven.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned. 1 gentagelse skal tage cirka 4 sekunder.

Bevægelsen:

Træk håndvægten op til armhulen, samtidig med at du laver et stød ned mod gulvet med den anden arm. Dine arme kommer dermed til at gå som stempler, der skiftevis er oppe og nede.

Gå videre til Øvelse C2 uden at holde pause, når du har lavet 8-12 gentagelser med hver arm.

Træningsskolen, del 4: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 4: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: