Læs også

Squat

Husk Krum ikke i ryggen, den skal være ret hele tiden.

Etbens dødløft

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Lænd og lår

Startposition:

Stå på ét ben, og hold en håndvægt i den modsatte hånd. Bøj let i det andet ben, ret ryggen, og kig frem.

Bevægelsen:

Bøj i hoften, læn dig forover, og sænk vægten ned mod gulvet, mens du bruger det bagerste ben til at holde balancen med.

Sænk gerne vægten helt ned til midt på skinnebenet, og ret dig så op igen. Skift ben efter 10 gentagelser, og tag vægten i den anden hånd.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til RKC planke.

Om øvelsen

Etbensøvelser øger stabiliteten omkring ankler, knæ og hofter, og dødløft på ét ben styrker desuden lænd, baller og bagsiden af låret. Når du holder håndvægten i modsat hånd i forhold til standbenet, trænes baller og coremuskler intensivt på grund af ubalancen på tværs af kroppen. Kniber det med at holde balancen, så sæt bagerste bens storetå i gulvet.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: