Husk: Undgå at blive trukket skæv i overkroppen.

Etbens-dødløft

VIDEO: Etbens-dødløft træner baglår, baller og lænd.

18. februar 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner:

Primært bagsiden af låret, baller og lænd, men også din øvre ryg og balancen.

Startposition:

Stå på et ben og hold en håndvægt i den modsatte hånd. Hold ryggen ret og kig lige frem.

Bevægelsen:

Bøj i hoften og lidt i knæet og læn dig forover. Kom så langt ned med overkroppen, som du kan uden at runde i ryggen. Ret dig op igen.

Tempo:

Roligt og kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen De fleste er for stærke på lårets forside i forhold til bagsiden, hvilket øger risikoen for knæskader. Det er her, etbens-dødløft kommer ind i billedet. Øvelsen træner især bagsiden af låret, baller og lænd, men øvre ryg og balancen får også noget opmærksomhed. Øger du baglårets styrke, vil du også kunne se det på dine forbedrede løbetider.

Gå videre til Serratus crunch

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 2

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: