Husk: Bøj ikke for meget i standbenets knæ.

Etbens dødløft - styrketræning af ryg og baller

VIDEO: Etbens dødløft træner ryg og baller.

13. november 2013 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Primært ryg og baller, men også lår og lægge.

Startposition:

Stå med samlede ben og ret ryg. Skyd brystet op, og se lige frem.

Bevægelsen:

Læg vægten over på dit ene ben, bøj i hoften, og sænk overkroppen forover. Kom så tæt ned til gulvet med fingrene, som du kan. Stræk samtidig det andet ben bagud for at holde balancen. Ret dig op igen.

Tempo:

Brug 2-3 sekunder på at læne dig forover. Op igen tager 1-2 sek.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Dødløft kæmper med squat om at være verdens bedste styrkeøvelse. Denne variant af dødløft foregår på ét ben for at skabe nok vægtbelastning på musklerne, når vi ikke har tunge vægte til rådighed. Øvelsen giver dig en stærkere lænd og mere fart i skoene på løbeturen. Undgå at rotere i overkroppen, når du læner dig forover. I starten skal du nok slide lidt for at holde balancen, men ligesom så meget andet bliver det bedre, jo mere du øver dig. Lav mellem 7 og 15 gentagelser på højre ben og så det samme stående på venstre ben.

Gå videre til Diamond push-up

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 5

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: